Distinctions & Prix

LE SIÈGE D'AFRICAVENIR INTERNATIONAL

Trophées

Etoiles inactivesEtoiles inactivesEtoiles inactivesEtoiles inactivesEtoiles inactives

AfricAvenir International a ces dernières années été récompensé plusieurs fois pour son travail et sa persévérance, aussi bien au niveau national, continental qu'international.

The International Acknowledgement of Prince Kum’a Ndumbe III and AfricAvenir International Foundation: 11 Awards on 3 Continents (6 in Africa, 2 in Europe, 3 in America)

2015

Retourné triomphalement au sein de la Fondation AfricAvenir International le 26 juin 2015, le premier prix d’excellence de la meilleure bibliothèque privée au Cameroun trône désormais fièrement dans les armoires de la Bibliothèque Cheikh Anta Diop au siège de la fondation ici-même à Douala. Il prend enfin la place qui lui est due auprès de tant d’autres distinctions honorifiques décernées à la fondation à travers le monde. Dans une ambiance toute particulière, il a été allégrement célébré et présenté au public camerounais. Sont venus nombreux des médias nationaux (Canal 2 International, STV, CRTV, ABK, TV Camnews24 TV, Nouvelle Expression, etc.), des responsables administratifs et traditionnels, des invités de différentes couches de la société civile qui ont manifesté leur intérêt et leur enthousiasme en honorant au rendez-vous (le 8 juillet 2015).

2014

- « A .D. King Foundation Award for Leadership in Social Empowerment », Atlanta (USA),  November 2014, to Prince Kum’a Ndumbe III, Founder of AfricAvenir International

2014

« Zanzibar International Film Festival AFDA Award 2014 » awarded the medal « Best African Film Promoter » to Christian Mahnke, Head of the Namibian Section of AfricAvenir International

2013

African Diaspora World Tourism Awards, Atlanta, Georgia, USA, inducts Prince Kum'a Ndumbe III into the Inaugural Hall of Fame for Outstanding Contributions & Dedicated Service in Cultural

2014

African Diaspora Tourism Outstanding Culture and Heritage Scholar Prince Kum'a Ndumbe III 2013

2009

AfricAvenir International receives the « Prix International Condorcet-Aron pour la Démocratie »

The German Section of AfricAvenir International, Berlin, was awarded in presence of Eric van Grasdorff and other representatives the “Condorcet-Aron Prize” in the category for “Prix de la réalisation étrangère” (Prize for Foreign Achievement) in the “Parliament of the French Community of Belgium”, Brussels on September 17 th 2009.

2008 - AfricAvenir International receives « UNESCO Toussaint Louverture Medal »

During the Opening Ceremony of the Festival "200 Years Later..." the President of UNESCO's Executive Council, Ambassador Joseph Olabiyi Babalola Yai awarded the organizers - AfricAvenir International e.V. and Werkstatt der Kulturen - with the "Toussaint Louverture Medal", which "celebrates contribution to the struggle against domination, racism and intolerance".

The medal was created on the occasion of the closing of the International Year to Commemorate the Struggle against Slavery and its Abolition and was first awarded to the famous Martiniquais poet Aimé Césaire and Abdias do Nascimento, a founder of the Teatro Expérimental do Negro, the first organization to introduce the rehabilitation of the Afro-Brazilian heritage in the fight against discrimination. The prize is named after the freed slave who led the fight for Haiti’s independence.